poniedziałek, 16 sierpnia 2010

EKO-logiczne

Cisza przed burzą. Mama dzwoniła z Łodzi, podobno straszne nawałnice przetoczyły się nad miastem kilka godzin temu, więc i do nas za chwilę pewnie dotrą. Nie zrażona tym, piekę pierwszy w życiu prawdziwy chleb na zakwasie. Niestety, nie wiem czy przez burzowe powietrze, czy przez brak wprawy, ciasto nie chce wyrastać. No, zobaczymy.

Podczas gdy mój przyszły bochenek ogrzewa się pod żarówką w piekarniku, chciałam Wam opowiedzieć o ciekawej inicjatywie. Powstał portal zrzeszający rolników, którzy uprawiają zdrowe warzywa i prowadzą ekologiczne gospodarstwa, i którzy chcą sprzedawać swoje produkty klientom bez pośrednictwa sklepów. Projekt nosi nazwę odrolnika.pl i tutaj znadziecie wszystkie potrzebne informacje. Ponieważ program dopiero wystartował, nie wszędzie rolnicy docierają ze swoimi ekologicznymi dostawami. Ale im więcej osób zainteresowanych zakupami zapisze się (wystarczy wysłać maila ze zgłoszeniem) do portalu, im więcej rolników uwierzy, że internet otwiera nowe możliwości zbytu - tym większa szansa na rozpowszechnienie zdrowej żywności. Nie tęsknicie za smakiem domowego twarogu? Nie chcecie mieć pewności, że warzywa w sałatce zawierają więcej witami niż pestycydów? Ja tak. Już wysłałam swoje zgłoszenie i czekam na uruchomienie dostaw do Warszawy. Aha! I już opowiadam o tym projekcie znajomym, bo inicjatywa odrolnika.pl wydaje mi się być po prostu eko-logiczna!

Burza nadeszła. Idę sprawdzić, czy chleb się trochę ruszył.



Zdjęcia: odrolnika.pl

Brak komentarzy: