środa, 1 sierpnia 2012

Jajecznica na mleku i mące

Wiele jest przepisów na jajecznicę z dodatkiem mleka, ale nigdzie nie zlalazłam takiego, jaki stosuje moja Babcia. W jej wersji mleka jest zdecydowanie więcej niż jajek. Myślę, że ten sposób wywodzi się z potrzeby wykarmienia dużej rodziny, przy niewielkich zasobach, a więc klasyczna cucina povera - kuchnia biedaków.

Jeśli chodzi o proporcje, to jak zawsze Babcia rozbroiła mnie mówiąc, że trzeba "wymierzyć na oko" :) Przyciśnieta do muru podała jednak dokładniejsze ilości.

Dla 2 osób:
szklanka mleka
2 jajka
czubata łyżka mąki
sól, pieprz
łyżka masła
dodatki według uznania (boczek, szczypiorek)

Jajka, mleko i mąkę należy dokładnie wymieszać, najlepiej rózgą, tak aby nie było żadnych grudek.
Mieszaninę wlewamy na patelnię z rozgrzanym masłem.


Całość podgrzewamy na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Jajecznica zacznie gęstnieć po kilku minutach, zupełnie jak budyń. Kiedy stężeje, smażymy ją jeszcze przez chwilę.
Na koniec dodajemy sól, pieprz i dodatki. Ja wmieszałam trochę szczypiorku i usmażonej na oddzielnej patelni pancetty.

Taka jajecznica jest bardzo delikatna i puszysta. I pyszna!


1 komentarz:

Unknown pisze...

robie podobie ale w proporcji 1 jajko 1 lyzka maki-pyszota!