niedziela, 10 lipca 2011

Polędwica wieprzowa w prosciutto

Zmagania siatkarzy w finałach Ligii Światowej zaostrzyły nam apetyt. Od samego patrzenia nabraliśmy ochoty na solidny kawałek mięsa z ziemniakami.
Przepis na wieprzowinę z prosciutto zanotowałam dawno temu, oglądając program kulinarny Ruth Rogers i Rose Gray Włoskie Przepisy z River Cafe. Wykorzystywałam go wielokrotnie, piekąc w ten sposób schab, a dzisiaj użyłam polędwicy wieprzowej.

Dla 3-4 osób:

duża polędwiczka wieprzowa
6 dużych plastrów szynki prosciutto
2-3 ząbki czosnku
świeży rozmaryn
sól, pieprz
oliwa z oliwek
dobre wytrawne czerwone wino
kilka kasztanów jadalnych (opcjonalnie)

Ostrym nożem robimy małe nacięcia w mięsie i szpilkujemy je plastrami czosnku i rozmarynem. Doprawiamy solą, pieprzem i owijamy jak najszczelniej plastrami prosciutto. Spinamy wykałaczkami.


Na patelni lub w płytkim, dużym garnku na mocno rozgrzanej oliwe obsmażamy polędwicę z obu stron.


Podlewamy mięso szklanką czerwonego wina, dorzucamy kasztany (jeśli mamy), przykrywamy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200*C.
Pieczemy ok 50 minut. W tym czasie przygotowujemy dodatki. Ja zdecydowałam się na pure ziemniaczane i szparagi.


To jest niezawodny sposób na pyszne, aromatyczne mięso. Tłusta szynka chroni delikatną polędwicę, która zachowuje wszystkie walory, jest soczysta i delikatna.
Jeśli macie w lodówce zamrożone kasztany, dodane do pieczeni wzbogacą sos charakterystyczną słodkawo-orzechową nutą.



Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Karczoch....oszalales z tymi przepisami widze :)

Serce Karczocha pisze...

To dobrze, czy źle...? :)