wtorek, 24 stycznia 2012

Ravioli z farszem ziemniaczano-serowym

Zachęcona sukcesem moich pierwszych w życiu ravioli, postanowiłam dalej eksperymentować z tym daniem. W niedzielę uruchomiłam nową przystawkę do makaronu KitchenAid, zrobiłam cieniutkie płaty ciasta, a do tego nadzienie ziemniaczano-serowe.
Wydawałoby się, że składniki tego dania są proste i mało wyszukane, ale efekt jest niesamowity. To charakterystyka włoskiej kuchni - wystarczą dobre, tanie produkty, żeby przyrządzić smaczne danie, które podbije serca nawet wybrednych gości.

Na około 6 porcji potrzeba:
0,6 kg mąki
6 jajek

0,6 kg ziemniaków
4-5 ząbków czosnku
szklanka tartego żółtego sera
garść rukoli
4 łyżki masła
oliwa z oliwek
sól, pieprz
1/3 gałki muszkatołowej

Przygotowanie ciasta, podobnie jak za pierwszym razem, zaczęłam w robocie KitchenAid, mieszając hakiem mąkę i jajka. Potem wyrabiałam ciasto przez około 10 minut, aż stało się elastyczne, ale nie klejące. Zawinięte w folię chłodziłam w lodówce przez pół godziny.


Kiedy KitchenAid mieszał ciasto na makaron, ja obrałam ziemniaki i ugotowałam je z 5 obranymi ząbkami czosnku. Odstawiłam do wystygnięcia nieprzykryte, żeby farsz nie był zbyt wodnisty.
Posiekałam też umytą i osuszoną rukolę.


Ostudzone ziemniaki rozgniotłam razem z czosnkiem i wymieszałam ze startym serem (pół na pół parmezan i Bursztyn, ale można dać dowolne sery o wyrazistym smaku), masłem, solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Na koniec wmieszałam posiekaną rukolę.

Gotowy farsz

Wałkowanie makaronu poszło szybko. Ciasto podzieliłam na kilka części i przepuściłam przez maszynkę, stopniowo zmniejszając rozstawienie wałków. Na cieniutkie płaty nakładałam łyżeczką farsz. Przerwy między farszem posmarowałam wodą i przykryłam drugim płatem ciasta. Dokładnie uformowane ravioli pocięłam nożykiem do pizzy.
Pracę, krok po kroku, sfotografował P.








Gotowe ravioli gotowałam 4 minuty w mocno osolonej wodzie. Podalam od razu, polane oliwą, udekorowane rukolą i szczyptą tartego parmezanu.




Zjedliśmy dużą dokładkę :)





Brak komentarzy: