wtorek, 22 lutego 2011

Farfale z sosem paprykowym

Mam dzisiaj gratkę dla fanów papryki - pyszny i lekki sos do makaronu. Zainspirował mnie przepis, który widziałam w którymś z programów kulinarnych, ale nie pamiętam którym.

Dla 4 osób potrzeba:

4 czerwone, słodkie papryki
5 ząbków czosnku
2 szalotki
oliwa z oliwek
2 łyżki octu winnego
sól i pieprz

Każdą paprykę przekrawamy na pół i oczyszczamy z nasion. Dużą blachę smarujemy oliwą, układamy na niej połówki papryki, nieobrane ząbki czosnku i obrane, przekrojone na pół szalotki. Wszystko polewamy obficie oliwą i doprawiamy solą i pieprzem. Pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180*C. Po 30 minutach można odwrócić paprykę na drugą stronę.



Upieczoną paprykę studzimy i kroimy na dwa, trzy mniejsze kawałki, ściągając przy tym skórkę (powinna dość lekko odchodzić od miąższu, ale jeśli nie oddziela się łatwo, można ją zostawić). Wkładamy ją do garnuszka z czosnkiem (bez łupinek), cebulą i dodajemy kilka łyżek oliwy. Całość miksujemy.



Sos podgrzewamy i, jeśli trzeba, doprawiamy solą. Ponieważ papryka jest słodka, aby zaostrzyć smak dania, dodajemy dwie łyżki octu winnego. Sos nadaje się do różnego typu makaronów. Ja podałam go z farfale i blanszowanym szpinakiem.



Smacznego!

Brak komentarzy: