czwartek, 27 stycznia 2011

Tapas na karnawał

Planuję małe domowe przyjęcie karnawałowe, którego wstępna data została ustalona na 19 lutego. Szukając inspiracji do menu, natrafiłam w Empiku na książeczkę Susanny Tee pod tytułem Tapas. Kupiłam ją, bo choć mała, zawiera sporo obiecujących przepisów.



Tak więc menu naszego karnawałowego przyjęcia zbudujemy wokół tapas. Na pewno zrobię dip z bakłażana, ziemniaczaną tortillę, koreczki z chorizo. Jako główne danie zaserwujemy paellę, a na deser... No właśnie... Nie mam pojęcia! Jakie desery serwuje się w Hiszpanii? Czy ktoś z Was może polecić jakiś dobry przepis?

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

nie wiem czy w Hiszpanii jest jakiś bardzo typowy deser. Jako desery Hiszpanie wymieniają tarty (czekoladowa lub jabłkowa), flany, jogurty. Ale .....
W Barcelonie w Cerveceria Catalana spróbowałem deser Crema Catalana. To jest deser bardzo zbliżony do creme brulee, ale mniej słodki. Nie wiem czy to zasługa tej restauracji, ale to jeden z lepszych deserów jakie spróbowałem. W sieci można znaleźć przepis. (nie jest to oczywiście propozycja dla osób, które nie lubią słodkiego)

Serce Karczocha pisze...

Deser nie byłby deserem, gdyby nie był słodki! Nie dla mnie deska serów na zakończenie posiłku (mogę je degustować jako starter lub samodzielne danie).
Dlatego uważam, że Krem Kataloński to świetna myśl. Dziękuję.